FAQ

Hoe goed is jullie website beveiligd?

Onze website beschikt over een SSL certificaat dat gebruik maakt van standaard 256-bit encrpytie technologie. Dit is hetzelfde coderingsniveau dat door grote banken wordt gebruikt om jouw informatie veilig te houden. De online winkel wordt beschermd door beveiligingsfirewalls om ervoor te zorgen dat alle gegevens van creditcards en betaalpassen veilig worden bewaard.

Werken jullie samen met influencers?

Ja, als je een partnerschap met ons wilt aangaan, kun je ons een e-mail sturen op info@civoux.nl

Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?

Bij Civoux bieden wij onze klanten tal van betalingsmogelijkheden aan, waaronder iDeal, PayPal, MasterCard, VISA en American Express. Neem gerust contact met ons op als jouw gewenste betalingsoptie niet in deze lijst is beschreven.

Kan ik een cadeau kaart aanschaffen?

Nee, cadeaukaarten zijn momenteel niet verkrijgbaar op www.civoux.nl. In de toekomst willen wij ons assortiment uitbreiden met cadeaukaarten

Waar zijn jullie gevestigd?

Civoux heeft geen fysieke winkel. Bestellingen die geretourneerd moeten worden kunnen naar het onderstaande adres gestuurd worden.

Civoux
3074VJ, Rotterdam
Overijselsestraat 122B
info@civoux.nl

Wat doen jullie met gebruikte horloges die worden geretourneerd?

Wij zorgen er altijd voor dat jij een ongebruikte horloge krijgt. Geretourneerde horloges worden niet meer naar onze klanten gestuurd. Deze zullen worden uitgedeeld aan de medewerkers van Civoux.

Hoe kan ik contact met jullie opnemen als mijn vraag hier niet is beantwoord?

Ons team beantwoordt graag alle vragen die je op deze pagina niet terug kunt vinden. Voor andere vragen kan je contact met ons opnemen via info@civoux.nl.

Over de Civoux horloges

Hoe werkt de Civoux horloge?

Alle Civoux horloges zijn automatische mechanische uurwerken. Hou er rekening mee dat alle mechanische horloges een variatie hebben van een paar seconden per 24 uur. Dit is hetzelfde voor alle mechanische horloges, ongeacht de prijs en wordt veroorzaakt door de aard van mechanische uurwerken zelf.

Hoe wind ik mijn Civoux op?

Om het horloge aan het werk te krijgen, windt je de kroon eenvoudig handmatig op door deze ongeveer 30 tot 40 keer met de klok mee te draaien. Als er bewegingen worden gemaakt met de pols, draagt de rotor energie over aan het horloge en word er een stroombron gecreëerd. Het horloge kan tot 24 uur zijn lading behouden wanneer deze niet wordt gedragen.

Hoe kan ik mijn Civoux onderhouden?

Je kunt hem af en toe schoonmaken met een microvezeldoek. Je kunt de kast en de armband ook om de paar maanden wassen met zeepwater en een zachte borstel. Nadat je het horloge in zee hebt gedragen is het belangrijk om het met zoet water te wassen om eventuele zout en zandafzettingen te verwijderen. Voordat je het horloge schoonmaakt, dien je er altijd voor te zorgen dat de opwindkroon goed tegen de kast is vastgeschroefd.

Hoe stel ik de tijd in op een Civoux?

Civoux horloges kunnen worden ingesteld door de kroon tot aan de eerste inkeping uit te trekken. Hiermee kun je de tijd instellen. Wees er zeker van dat je de kroon weer tegen de kast hebt vastgeschroefd om eventuele waterschade te vermijden.

Is Civoux water bestendig?

Ja, alle Civoux horloges zijn spatwaterdicht. Je hoeft geen zorgen te maken over zweet, regen of tijdens het wassen van de handen. Het Octagon model is waterdicht tot ongeveer 30 meter, maar dit betekent niet meteen dat het veilig is om er mee te zwemmen. Om de waterbestendigheid van het horloge te behouden moet de opwindkroon stevig worden vastgeschroefd aan de kast.

Kan ik een gegraveerde Civoux bestellen?

Nee, wij bieden momenteel geen gegraveerde Civoux horloges aan.

COVID-19 informatie

Beschikbare artikelen worden binnen 1 werkdag verzonden. Het hangt af van de logistieke dienstverlener wanneer je pakket wordt afgeleverd. Onze logistieke dienstverlener is Post NL en zij hebben op dit moment geen vertragingen. Je kunt jouw pakket dus de volgende dag thuis verwachten. Mochten er veranderingen zijn in dit proces zal je ervan op de hoogte worden gesteld.

Bieden jullie gratis verzending aan?

Ja, wij bieden gratis verzending in Nederland en België.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Bestellingen die op werkdagen voor 17:00 zijn geplaatst, worden de volgende dag thuis geleverd.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Ja, wij bieden trackinginformatie voor alle bestellingen aan. Je ontvangt een e-mailupdate zodra je de bestelling plaatst. Kort daarna sturen wij een verzendbevestiging met het track & trace nummer. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan contact op met ons team via info@civoux.nl

Vergoeden jullie de verzendkosten van mijn pakket als ik het terugstuur?

Nee, helaas kunnen wij de verzendkosten van je pakket niet terugbetalen wanneer je het zonder reden terugstuurt. Als het onze schuld is dat je een verkeerd, beschadigd of defect artikel hebt ontvangen, betalen wij de verzendkosten wel terug.

Ik heb een verkeerd adres ingevoerd, wat nu?

Als je bij het plaatsen van de bestelling een verkeerd adres hebt opgegeven, verzoeken wij je zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Als wij je bestelling al hebben verzonden, is het helaas niet meer mogelijk om het adres te wijzigen. Civoux is tevens niet verantwoordelijk voor deze fouten en kan niet aansprakelijk worden gesteld.

Garantie, terugbetalingen en retourneren

 

Contact opnemen kan op  info@civoux.nl

Hoe lang heb ik garantie op een Civoux?

Alle Civoux horloges hebben een garantie van 1 jaar op het uurwerk.

Hoe kan ik een verloren Civoux garantiekaart vervangen?

De Civoux garantiekaart die wij per e-mail sturen, kan in geen geval opnieuw worden uitgegeven. Wij zullen via ons systeem proberen te achterhalen wie de koper is, maar je kunt hier geen rechten aan ontlenen.

Kunnen jullie iets meer vertellen over de garantie?

Als het mechanisme in het horloge niet meer naar behoren functioneert, neem dan contact met ons op en wij zorgen voor een vervanging. We zullen om het serienummer vragen dat op de kaart is verwerkt die wij bij elke aankoop per e-mail sturen. Indien er tekenen zijn van uitwendige schade waardoor het uurwerk mogelijk niet naar behoren functioneert of indien het uurwerk is beschadigd door oneigenlijk gebruik, vervalt helaas de garantie.

Wat is jullie terugbetaling beleid?

Je kunt ons terugbetaling beleid hier terug vinden.

Kan ik mijn horloge ruilen?

Ja, het is mogelijk als wij de kleur of het model op voorraad hebben. Houd er rekening mee dat het product dat wordt geretourneerd zich in de originele doos moet bevinden met alle originele beschermingsmiddelen. Civoux geeft geen restitutie voor de verzendkosten.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Na het voltooien van je betalingsgegevens tijdens het afrekenproces, ontvang je een bevestigingsmail. Wij verwerken je bestelling en sturen je de track & trace code per e-mail. Als alles volgens plan verloopt, ontvang je het horloge de volgende dag nadat je de bestelling hebt geplaatst.

Hoe annuleer ik een bestelling?

Laat het ons zo snel mogelijk weten als je van gedachten bent veranderd, zodat wij aan je verzoek kunnen voldoen. In deze situatie dient u ons een e-mail te sturen naar info@civoux.nl met uw ordernummer. Als het product al is verzonden, kunnen wij de bestelling helaas niet meer annuleren. Als je het pakket wilt retourneren zal je de verzendkosten voor je eigen rekening moeten nemen.

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling nooit heb ontvangen?

NL en BE klanten kunnen hun uurwerk binnen 1 werkdag verwachten. Probeer ongeveer 3 tot 4 werkdagen te wachten voordat je contact met ons opneemt. Het kan zijn dat het door de drukte niet mogelijk was om je pakket op tijd te bezorgen. Als je het pakket na 3 tot 4 werkdagen nog niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via info@civoux.nl. We onderzoeken waar je pakket is en zorgen voor vervanging als er tijdens de verzending iets mis is gegaan.

Wat moet ik doen als ik een defecte of beschadigde bestelling heb ontvangen?

Controleer je bestelling bij ontvangst en neem onmiddellijk contact met ons op als het artikel defect of beschadigd is of als je het verkeerde artikel hebt ontvangen, zodat wij het probleem kunnen beoordelen en verhelpen.